Thursday, December 17, 2015

Congo Bars Hersheys...dapnya

Bila saya ada lebih butter....tangan ni rasa gatal nak buat congo bars.
 
 

Rasa congo bars ni sedap ..........ianya bukan kek dan biskut pun bukan......tengah tengahlah...
 
 
 
Kali ni saya gunakan milk chocolate Hershey's.....saja nak try......coklat Hersheys dah lah mahal ....sepaket RM18.00...ni pun beli masa offer price....



Menggunakan coklat Hershey's ni memang lah sedap......orang kata premium item.....
 

Saya buat menggunakan loyang 10" X 10".
 
 

Saya tabur banyak badam cincang......kebetulan ada lebih badam.



Kalau dah makan ni memang tak boleh nak berhenti...



Saya memang suka buat congo bars sebab senang nak buat ....siap terus bakar dan boleh dimakan ...
 

Masih mengunakan resepi dari Kak Rima from Bisousatoi. Thank you for sharing.
 
 
 
CONGO BARS
Source : Bisousatoi (Kak Rima)
 Bahan
2 3/4 tepung gandum
2 1/2 sudu baking powder
1/2 sudu garam
2/3 cawan butter - saya guna 150 g butter Anchor
1 Ib brown sugar - saya guna 320g
3 biji telor
1 sudu teh vanilla
11.5 ounce package milk chocolate chips Hershey's - saya guna 250g 
1 cawan pecans yang diracik - saya gantikan dengan badam cincang

Cara
- Ayak tepung gandum, garam dan baking powder dan letak ke tepi.
- Butter dan gula dipukul dalam mixer sebati.
- Masukkan telor sebiji demi sebiji.
- Masukkan esen vanilla.
- Letakkan campuran tepung tadi , kacau rata sebati.
- Akhir sekali masukkan chocolate chips dan gaul rata. letak sedikit badam cincang dalam adunan dan tinggalkan sedikit untuk ditabur atas congo bars sebelum dibakar.
- Bakar dalam loyang 10 inci yang telah diletak baking paper yang disapu butter.Lebihkan sedikit kertas di tepi supaya senang diangkat keluar dari loyang.
- Bakar selam 25 minit pada suhu 150 darjah oven butterfly saya. Ikut oven masing masing ya.
Jangan overbake nanti bars ni akan rapuh dan berderai.


1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...